30 Temmuz 2009 Perşembe

BUHARLI SIR ALMA BIÇAĞI

Bu yıl çok kolay bir bal süzümü oldu.
Daha önceki yıllarda petekteki sır bozma işlemini sır tarağı ile yapıyordum.
Meğer kendime ne işkence ediyormuşum da farkında değilmişim.

Maalesef bu bıçak ülkemizde mevcut değil.(niye imal edilmediğinide anlamış değilim)
Geçen yıl bu bıçağı imal etmeyi denedim fakat başarılı olamadım.
Elimde bir örneği olmadığı için yabancı sitelerdeki resimlere bakarak ve fikir üreterek yapmaya çalışıyorum bazı şeyleri çözmek çok zor oluyor ve vakit alıyor.

Bu yıl sonuca ulaştım.
Uğraştığıma da değdi mükemmel bir alet oldu.
Peteği edeta peynir keser gibi kesiyor ve kolu hiç yormuyor.

Makineyi benim oğlan çevirdi ben sır aldım.
Sır alma işlemi o kadar hızlı oldu ki oğlan bana yatişemedi.
Daha önceki yıllar sırı tarakla alırken makine hep bekliyordu.

Ben elektrikli sır alma bıçağını hiç kullanmadım.
Fakat kullanan arkadaşlar ve bazı yabancı arıcılık forumlarında elektrikli sır alma bıçağının devamlı ısındığı için(çünkü termostat yok) balmumunu yaktığını söylüyorlar.

Buharlı sır alma bıçağı 80 derece cıvarı ısınıyor ve mumu kesinlikle yakmıyor.
Arazide elektrikli bıçak ile çalışmak problem oluyor ya jenaratör lazım yada akü lazım yani verimli olmuyor.

Fakat bu bıçağın çalışması için piknik tüp bile yeterli.
Daha önce bıçak kullanmadığım halde tüm acemiliğime rağmen çok çabuk alıştım.
Ve hızlı çalıştığımı zannediyorum.

Siz ne dersiniz acaba doğrumu düşünüyorum?




















12 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ali abi üzerinde uzun süredir çalışıyordun hayırlı olsun. Biz Muhteşem abiyle elektirikli tel düşünmüştük üzerindede çalışamadık. Adınıda sır matik koymuştuk ama bakalım ne zamana uygulama yaparız.
Ali abi ellerine sağlık, birde bu cumartesi getir, doktorun arılıkta birlikte bir deneyelim.::)))

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi eline sağlık geçen sene bizde mahvolduk tarakla, ama bu sene en rahat sağımım olacak hastayım ya keyfıme dıyecek yok yattığım yerden sağım:))

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Şekerli hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullanın,yalnız 10 hazirandan 30 temmuza geçen sürede herhalde bu kadarcık işle yetinmediniz,faydalı uğraşılar vardır düşüncesindeyim,herşey gönlünüzce olsun saygı ve sevgiler sunuyor,hasadınızın bol olmasını diliyorum.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Elinize sağlık, güle güle kullanın,hayırlı olsun.hasadınız bol olsun.

SAYGILAR

Ballı Baba dedi ki...

Ali abi, eline sağlık. Tek kelime ile harikaaaaaa, demek ki yapınca oluyor. Ben yıllardır elektriklisini kullanıyorum son derece rahat oluyor, şimdi bu dahada basit oldu elektrik sorunu ortadan kalkmış oluyor. Seri üretimide düşünmüşsündür inşallah. Eline gönlüne sağlık...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali abi buharlı sır alma bıçagın hayırlı olsun.Çalışmalarını bizlerle paylaştığın için sana minnettarım.Sağlık ve esenlikler dileğiyle.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Ali abi.

Arıcılar için yaptığın katkılara şahsım adına teşekkür ediyorum.İnşallah daha da iyilerini yapacaksın.

Unknown dedi ki...

Ali abi ellerine sağlık
buharlı sır alma bıçagın güzel olmuş,paylaşım için teşekkürler,
selamlar saygılar.

yalovalı arıcı dedi ki...

eline sağlık tebrik ederim.
gün geçtikçe eksiklerinide kendin gözlemleyerek yenilerini yapınca biz beceriksiz arıcılara sunacağın gün bir adet banada ayır:))

sinandogru dedi ki...

abi ellerin incimesin cok guzel olmus. ama yapim asamalarini ve detaylarini anlatsan bizlerde yapariz inseallah. abi ticaretini dusunuyorsanda ilk siparis benden olsun. sinan ceylan sanliurfa

sinandogru dedi ki...

selam ali abi. birde detaylarini versende bizde yapsak

Unknown dedi ki...

hocam, çalışmalarınızda dolayı teşekkür ederim. güzel iş çıkarmışssınız. Arıcılık