16 Ocak 2009 Cuma

BASİT BİR ALET

BAL VERİMİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANDIĞIM BASİT BİR ALET


Bu aletin altına plastik anaarı ızgarasını zımba ile tutturup kuluçkalığın üzerine koyabilirsiniz.
Yukarı kata alacağınız kapalı gözlü yavrulu peteklerden çıkacak olan erkek arılar katta hapsolmaz,ızgarayı tıkamaz, yukarıdaki ayarlı girişten çıkabilir. Halbuki bu parça olmadan atılan ızgarada erkek arılar sıkışıp kalmakta,ızgarayı tıkayıp bir çok soruna yol açmaktadır. Bu parçanın kalınlığı 2 cm dir. Bu kalınlık farkından dolayı üst kattaki çerçevelerin altı boş kalmakta ve arı çerçeveleri ızgaraya yapıştırmamaktadır. Dolayısı ile hava sirkilasyonu mükemmel olmakta ve koloninin oğul arzusunu söndürmektedir. En önemli özelliğide yoğun nektar akımı zamanında arı ızgaradan giriş yapmak zorunda kalmayıp, yukarıdan çalışarak daha fazla nektar toplamaktadır.





Aletin altına zımba ile tutturulmuş plastik anaarı ızgarası.



Arı birleştirilmelerinde de altına sinek teli zımbalayıp o şekilde kullanıyorum.



Hazırlıksız yakalandığınız bir oğul çıkışında veya dışardan gelen bir oğulda da elinizde fazladan bir kovan bulunmayabilir. Aletin altına zımbalayacağınız bir kumaş veya çuval parçasını kovan dip tahtası haline çevirebilirsiniz.




Yakalamış olduğunuz koloniyi bu şekilde başka bir koloninin üzerinde konuçlandırabilirsiniz.


Veya yukarı katta anaarı yetiştirebilirsiniz. Yada çok gelişen bir koloniyi yani oğula kaçırmaktan korktuğunuz koloniyi üzerine bölün. Yukarı kata yumurtlayan bir ana verin veya ana memesi,yada kendi anasını kendi çıkarsın.Alt kattan da yukarıya kapalı gözlü takviye yapın iki kolonide yeniden güçlenip bal mevsimi geldiğinde araya 2 kat ballık atıp alt kuluçkalığın üstüne ve üstteki koloninin altına ızgara koyup 2 ayrı koloniyi tek koloni gibi çalıştırabilirsiniz. Anaarıları kesmez sorunsuz çalışır.Veya yaşlı anayı alıp genç olanı bırakarak iki koloniyi birleştirebilirsiniz hem anaarı gençleştirmiş olursunuz hemde bu şekilde bal veriminiz tahmin edemeyeceğiniz kadar yükselir.
Bu şekilde iki ayrı koloni olarak sorunsuz çalışır. Yerden ve malzemeden kazanırsınız.


Ben bir kaç koloniyi bu şekilde üstüste kışlattım. Bu yıl bu kolonileri iki analı olarak çalıştırmayı düşünüyorum.

15 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ali abi bende bu sene iki anaarılı kovanlarla bir müttek çalışıp daha sonra anaarıların birini almayı düşünüyorum.En iyi 80 binlik kovan oluşturulması, iki analı kovanlarda daha kolay.Hesabını kitabını yapıp iki anaarıya birden belli bir süre yumurta attırdıktan sonra birini alıp bala girmeyi düşünüyorum, hemde çok yüksek mevcutlarda.Bal veriminide çok artacak inşallah.

Şu zamana kadar çift anaarılı kovan çalıştıranlar varsa yazarlarsa çok iyi olur.Önüme ne gibi sorunlar çıkacak ben bilmiyorum.Kitaplardanda defalarca okumama rağmen bir türlü anlayamadım.Nedenide kitaptaki yazıyı yazanlar bu yöntemi uygulayıp yazmadından çevirilerden istenilenler anlaşılmıyor.

Birde benim ballıklarda delikler var erkek arıları bu yolla dışarı çıkışı sağlanmış oluyor.Yoksa dışarı çıkamadıklarında işçiler parçalayıp öldürüyor ve ızğaranın bir çok yeri dediginiz gibi tıkanıyor.

BOZÜYÜKLÜ ARICI dedi ki...

selam,ali bey;tavsiyenize ve buluşunuza çok teşekkür ederim,dediğiniz gibi geçen yıl erkek arılar sorun yaratmıştı iki günde bir aralamak zorunda kalıyordum örtü tahtasını.

Genede içeride erkek kalmıştı,bal alırken gördüm durumlarını aralara sıkışmış ve yarıları yoktu.
BAŞARILAR.

muratakın dedi ki...

Ali Bey:
Yaptığın uygulama iyi olmuş eline sağlık.
Saygılar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...
Ali abi senin sistem bizi aşar.Başarılı sonuçlar alırsan gelecek yıllarda bizde çift analı kovan denemeleri yaparız inşallah.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Güzel olmuş ellerine sağlık.Çok amaçlı bir alet.Ballığın atına sinek teli koyarak arı birleştirme yapmıştım geçen sene bu aletle iş biraz daha kolaylaşmış.Kovan sayısını arttırmak için de kullanılması çok güzel.

saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi giriş deliği dizaynı çok güzel olmuş. Gerçekten kullanışlı aklına sağlık.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
arıcı dediğin böyle olacak
beyin cimnsatiği yaptıracak adama
konu ve aparat bayağı ilginçti
başarılar

Adsız dedi ki...

ali bey meraba;
kullanışlı ve çok işe yara bir alet . bence her ballığın böyle bir aparatı olmal.katlarımda bu aleti deneyeceğim.
teşekkürler sayın şekerli.
yeni sezonda bol ürünler dileğimle...
hoşça kal.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Ali Bey elinize ve aklınıza sağlık böyle yararlı şeyleri paylaştığınız için sizi tebrik ederim.Buluşlarınızın devamını dilerim.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Son yorum gönderen arkadaş;yorumu yayınla dedim yorum silinmiş.Kusura bakma ismine de dikkat etmedim.Bir daha gönderirsen yayınlarım.

ariciahmet dedi ki...

Ali bey hayırlı akşamlar
Bu sene iki kovanda iki ana denemesi yapıyordum.
iki kovan arasına ana izgarası koydum sıkışmayı önlemek içinde ballığa önden bir delik açtim.
Sizin yaptığınız aklıma daha yattıda 2 santım kalınlık biraz fazla deyilmi?çerçeveler arasında zaten biraz boşluk var 2 santımdaha ilave olursa arı oraya mum takmadan çıkış yaparmı

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Ahmet abi ben kullandığımda arı çerçeve altına mum indirmedi.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Ali bey uygulamanız gercekten taktirlik bilinen gercek 40 binlık arı adette 050 mgram bal toplariken 80 binlik arı adette totelde 100mgram bal toplar bu oran 160 binlik arıda tersine 75 mgram bala düşer yani bu senin aparat 80 binlik arı yapmada çok faydalı olacak , cünkü en çok bal 80 binlikte toplatılıyor bu yaz kesin deneyecegim bilgi paylaşımın icin teşekkürler

Dj Murat Polat dedi ki...

Üstad çok güzel bir buluş kesinlikle kullanılmalı. Size bir sorum olacak. ! koloniyi 2 ana ile çalıştırmanın yöntemlerinden biraz daha açık ve net bahsedermisiniz. Çok teşekkürler

Unknown dedi ki...

ali bey kovanın giriş deliğine ana arı ızgarası koysak eşşek arısının kovana girişini engelleyebilirmiyiz bilen yada deneyen arkadaşlar belirtirse iyi olur.