15 Şubat 2009 Pazar

VAA MI BAŞKA

KONYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİNİN YAPMIŞ OLDUĞU ARAŞTIRMANIN SONUCU.

BU ARAŞTIRMAYI YAPAN DEĞERLİ HOCALARIMIZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

KAYNAK: Food Chemistry


Bu çalışmada, üç grup bal [doğal bal; sakkaroz şurubu beslenmesi ile üretilmiş bal (SSH); ve sakkaroz şurubu balının ısı-asit faktörleri (88 C, 2 h; 0.1 % HCI) ile işlemden geçirilmiş sakkaroz şurup balı(ISSH)] üretilmiş ve bu balların fizyokimyasal, mikrobiyolojik, sensory(duyusal) özellikleri (su oranı, pH, serbest asidite, kül, HMF, diastaz akitivitsei, sükroz, protein ve viskozite) belirlenmiştir.

İlaveten, balların mineral içerikleri ölçülmüştür.

SSH’ nin diğer ballara kıyasla nem ve kül oranı yüksek, asidite seviyesi düşüktü.

Doğal balın mineral içeriği Pb ve Zn haricinde diğerlerine kıyasla yüksekti.

ISSH’ nin diastaz aktivitesi standart limitin altında, HMF içeriği yüksek olmakla birlikte limiti aşmamaktaydı.

İnvert edilmiş (ısı ve asit işlemi) sakkaroz ile beslenen arılar doğal veya SSH’ ye kıyasla daha yüksek HMF içeriği, daha düşük diastaz aktivitesi, nem oranı, ve serbes asidite içeren türde bal üretmişlerdir.


Değerli arıcı arkadaşlarım;

Bundan yaklaşık birbuçuk ay önce bildiğiniz gibi muhteşem hocam invert şurup hakkında bir makale yayınlamıştı.

Ben inverte inanmıyorum invert kullanmam ve kullanmayacağım diyene sonsuz saygımız ve hürmetimiz var.

Ama bu invertin açıklanmasından hoşnut olmayanlar da var bunları hepimiz biliyoruz.

Hatırlayacağınız gibi Muhteşem hoca bu makaleyi yayınladıktan sonra bir yorum gelmiş ve Muhteşem hoca da yorumu manşetten vermişti.

Yorumda Konya selçuk üniversitesinin invert şurup hakkında yapmış olduğu bir araştırmadan bahsediliyor ve o araştırmadan niye haberiniz yok diyordu.

Ve yorumu yapan kişi bildiğiniz gibi kendi sitesinde bu araştırmanın bir bölümünü tercüme ederek yayınladı.

İnvert şurup ile beslenen arıların balının yüksek hmf içerdiğini ve invert şurubun sakıncalı olduğunu söyledi.

Fakat araştırmanın sonucu öyle demiyor.

Şimdi dikkatinizi yukarıda çevirinin kırmızı ile yazılmış ilk cümlesine çekmek istiyorum.

Bu çalışmada, üç grup bal [doğal bal; sakkaroz şurubu beslenmesi ile üretilmiş bal

Şunu demek istiyor arılara şeker şurubu yedirilerek üretilmiş bal yani şeker şurubundan bal yaptırılmış.

Şimdi birde alttaki kırmızı ile yazılmış cümleye bakalım.


ISSH’ nin diastaz aktivitesi standart limitin altında, HMF içeriği yüksek olmakla birlikte limiti aşmamaktaydı.


ISSH dediği invert şeker şurubu) ne diyor hmf limiti aşmamaktaydı diyor yani insan sağlığına zararlı değil diyor.

Yani invert şekerden yaptırılan bal bile izin verilen hmf limitini aşmıyormuş.

Kaldıki biz şekerden zaten bal yaptırmıyoruz yaptırılsa bile araştırmanın sonucu limiti aşmadığını söylüyor.

Konu anlaşılmıştır herhalde.

Bu işi ben biliyorum diyenler işte böyle bizi aldatma yoluna gidiyorlar.

Yapılan bir araştırmanın içinden işine geleni alıp araştırmanın anlamını değiştiriyorlar.

Şimdi bizde çok değerli bir devlet büyüğümüzün şivesi ile soruyoruz;

- Elinizde başka bii araştııma vaamı, vaamı başka bi araştııma ona da bii bakıverelim.

Yarın yaşlı kurdun açıklamaları olacakmış.

Beni ceza yayı önünde düşürdüler frikik kullanacağım diyor.

Bakalım topa nasıl vuracak hep beraber göreceğiz....





3 yorum:

kadıoğlu dedi ki...

ali abi allah razı olsun şunu öncelikle belirtmek isterimki invert olayı günümüz çalışanı için süper kolaylık yap koy kenara zamanı gelince verirsin birde 80 li yılların başında arıcılığa başladığımda elime ö dönemlerde arıcılık ile ilgili bir kitap geçmişti ve o kitapta yazılan şurup tarifi aynen şöyle idi hiç unutmam hatta 3-4 sene öncesine kadarda aynı yapmakta idim su kaynayıp şeker katılıp karıştırılıp şeker eridikten sonra limon katılıp belli bir süre daha kaynatılmalı diye tarif edilmekte idi 20 küsür sene arılarımı o günkü tarifle yani günümüz inverti ile baslemişimde haberim yok muş şimdi ise bir kaşık suda fırtına yaratılmaya çalışılmakta. birde allah razı olsun sayende ballarımı gönül rahatlığı ile 45 derecede eritip müşterilerime en azından zehir yedirmemekte im.

fatih güneş dedi ki...

ya arkadaşım ben hiç bir yerde arılar invert şurupla beslenmez diyen duymadım.Sanırım ortada bir yanlış anlaşılma var. Ortadaki sorun ev ortamında invert şurup yapmanın tehlikeli sonuçlar doğuracağı ve hmf değerinin kontrol altında olamayacağı şeklinde.dikkat çekilen konu budur.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Sayın Fatih bey siz dememiş olabilirsiniz.

Fakat inverte tamami ile karşı olanlar var ben isim vermek istemiyorum.

Ve en önemlisi karşı görüşe de saygı duyuyorum bu görüş meselesidir.

İnvert verir veya vermez.

Ama benim özellikle ısrarla üzerinde durduğum konu invert şurubu arıcının da yapabileceğidir.

Tabiki ısıyı kontrol edecek,süreye uyacak ve asidi söylediğimiz miktarda şuruba katacak.

Bunlar uygulandığı taktirde kesinlikle bir sorun çıkmaz.

Eğer HMF yükselmiş olsa arıların %50 den fazlası 20 gün içinde ölmesi lazım.

Ölmediğine göre problem nerde ben anlamadım.

Demekki arıları öldürecek kadar HMF oluşmuyor.