3 Mayıs 2009 Pazar

OĞUL ARISI

Oğul çekme macunu görevini yaptı...



Oğul,oğul çekme macununu sürdüğüm ağaca salkım yaptı.

Üzüm salkımı gibi mübarek :))

Oğulu alacağımız sandığın 10 çerçevesine de mum takılı olursa arı sandıkta boş tarafa salkım yapmaz.
Oğulu koyduktan sonra fazla çerçeveleri alacağız.

Oğulu alması kolay olsun diye macunu çok alçak bir fidana sürmüştüm.

Bu boş teneke işimizi görecek gibi.


Kovanın önüne serdiğimiz örtünün üzerine arıyı silktik.

Haydi kızlar içeri fazla oyalanmayın daha mumlar örülecek...
Kovandaki mumun kokusunu alan arılar fazla nazlanmadan içeriye giriyorlar.
Tabiki baştan körük ile yol gösterdik.

Arıların arkalarını (abdomen) havaya kaldırıp kanat çırpmaları anaarının içeride olduğunun işaretidir.


İyi güzel de bu oğul nereden çıktı?
Hani oğul verdirmiyordunuz...
Dediğinizi duyar gibi oldum:))


Mart ayında boş durmadık, biraz köyleri gezdik.

Kısmetimize ancak bunları bulabildik.
5 adet sepet arıyı 200 liraya aldık 50 lira da yakıt, yeme, içme masrafımız olsa 250 liraya 5 adet arı.
Dörder oğul alsak 20 oğul eder.
Sepetler yine kalacak.
Niye arı böleyim ki?
Böyle daha heyacanlı oluyor :))


7 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali abi karakovanların hayırlı olsun.Macun görevini yapmış.Bilgini paylaştığın için çok teşekkür ederim.Ali abi boş kovana hiç denedinmi.Arının her zaman yanına gidemiyorum.Onun için sordum.Bol ballı sezon dileğiyle.

Fatih dedi ki...

MASALLAH ogul hayirli olsun sepetlerde hayirli olsun insallah bol ogul verirler .

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Heyacan istiyorsan yanıma gel, bak yerinde durabiliyormusun::))

muhteşem turunç dedi ki...

Hımmmm bende heyecanlandım abi senin yakınlarına bir kaç tuzak kurmam lazım:))hayırlı olsun.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Vecdi abi sepetlerin yanında 4 adet ham petekleri takılmış kovan var. Kovanların uçuş tahtalarına ve çerçevelerin üzerine macundan sürdüm.
Ağaca da sürdüm oğul çıktığı gibi doğru ağaca sardı.
Macun sürdüğüm kovanları gözlemliyorum arıların ilgisini çekiyor içine girip çıkıyor arılar.

Fatih bey İyi dileklerine teşekkür ederim sağol.

Sayın bakanım heyacansız bir hayat düşünülebilirmi?
Yardıma ihtiyacın varsa geleyim.

Muhteşem abi tuzağa ne gerek var be kalbimi kırıyorsun bak:))

Bir yorum daha vardı yorumları yayınla dedim yorum silinmiş.
Kim olduğuna da bakmadım.
Her ne kadar benim hatam olmasa da o arkadaştan özür dilerim.

ariciahmet dedi ki...

Ali bey mevsim hayırlı olsun
Sizin oğul macununu ağaca sürmenizi okuyunca bizlerin oğul yakalamak için yaptığımızı sizinle paylaşmak istedim.
O macunu bir bez parçasına surup şayet oğul çıkışını görürseniz havada sallıyarak koku yayın ve beze doğru yönlenecek olan oğulu koyacağınız kovanın üzerine bezi bırakın oğul oraya konunca bezi alırsanız ağaçdan alma zahmetindende kurtulursunuz.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Ahmet abi merhaba.
Oğulu çıkarken gördüm mü zaten poblem yok.
Oğul otunu elinde ezdirip oğula doğru üfledin mi oğul kokuya geliyor zaten nereye istersen daha oğulu havada alırsın.
Benim yapmak istediğim oğulun çıktığını görmezsem istediğim yere sarsın diye macunu sürüyorum.
Mevsim sanada hayırlı olsun abi.