Eski arılığım evime 15 mt kadar uzaklıkta idi uzun yıllar burada arıcılık yaptım.
Çevrem evler ile sarılı idi,evlerin ortasında 600 metrekare bir boşluk vardı ve ben bu boşlukta 1990 yılında 1 koloni ile başladığım arıcılık macerama 2010 yılına kadar devam ettim.
Komşularımın hiç birinden de hiç şikayet duymadım,arılarım kimseye zarar vermedi.
Belki de arılar tarafından muhakkak sokulan olmuştur fakat bana hissettirmediler.
Bence, arıcının komşuları ile ilişkisi iyi olmalıdır herkes ile iyi geçinmelidir.
Kimseye zarar vermeden tası tarağı toplamak düştü :-)
Geçtiğimiz kıştan beri aradığım yeri bu yaz yani haziran ayında buldum ve 10 koloniyi,birkaç çiftleştirme kutusunu birkaç tanede yeni yapmış olduğum bölmeleri yeni yere getirdim.
Bu yeri bana tavsiye eden arkadaşın,buradan 4 arısı çalındı o da buradan arılarını taşımıştı,o gitti ben geldim inşallah aynı şey benim başıma da gelmez.
Bu taraflarda hırsızlık aldı başını gidiyor,ne hikmetse bir tane bile hırsız yakalanmadı!
Kutuları karıncalardan kurtarmak için bu şekilde kazıkların üzerine monte edip kazığa da yanmış motor yağı sürdüm,kutuları karınca istilasından kurtarmak için bence en etkili yöntem bu,daha önce kutuların etrafına veya kazıkların dibine kireç,talk pudrası ve çeşitli ilaçlar kullanmama rağmen başarılı olamamıştım yanık yağ hariç hepsinin üzerinden geçti karıncalar.
Arı çoğaltmak için büyük kovana ihtiyaç yok bence bu kutuyu yapmak çok basit ve çok ucuz!
Havalandırması yeterli ise de arı bu kutuları kesinlikle kemirmiyor.
Yeni yerimde bu özellikler mevcut ve tabiki en önemli detaylardan biri de su olması , arılığa su taşımak büyük eziyet oluyor ve ayrıca yol da çok önemli arılığa muhakkak araç girmeli araç giremiyorsa arıyı taşırken veya sağımda büyük problem oluyor.
Ufukta görülen ağaçlıklar Yunanistan'a ait yürüyerek 10 dk falan çeker herhalde...
Günahını almayayım arkadaşımın, dün akşam kargo geldi ve büyük bir paket ; Allah,Allah dedim bu da nedir acaba kargo parası bile ödenmiş...
Paketin üzerine baktım gebzeden geliyor "sevgili dostumdan" hakkını yememek lazım kargo için çok güzel paket hazırlıyor, paket fizana da gitse kesinlikle bir şey olmaz :-)
Paketi açtım taaaaaaa uzaklardan Erzincan dolaylarından tulum peyniri ve fasülye ve İstanbul dolaylarından da plastik çerçeve yan kulağı, dostluk böyle bir şey olsa gerek, hatırlanmak çok güzel bir şey sağ olun var olun gönderenlerden ve dağıtım işini üstlenen arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.
Şu 3-4 yıl zarfında sanal alemde (aslında hiç de sanal değil) çok kıymetli dostlar edindim hepiniz sağolun var olun...




















